Kamu Başdenetçisi Mehmet Akarca, Kamu Denetçiliği Kurumu'nun (KDK) faaliyetlerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. 2012 yılında kurulan ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı'na bağlı olan KDK, vatandaşların idareyle yaşadıkları sorunları çözmek için anayasal ve yasal bir hak arama mekanizmasıdır. KDK, kamu hizmetlerinin etkin bir şikayet mekanizması olarak çalışır ve idarenin iş ve eylemlerini adalet, hukuk ve hakkaniyete uygunluk açısından inceler. Kurum, vatandaşlara ücretsiz olarak hukuki destek sunar ve hiçbir aşamada ücret talep etmez. Başvuruların 6 ay içinde sonuçlandırıldığını belirten Akarca, idarenin her türlü bilgi ve belgesini talep etme yetkisine sahip olduklarını vurguladı. Vatandaşlar, mahkemeye başvurmadan önce KDK'ya başvurarak sorunlarını çözme yolunu deneyebilirler. Başvuru işlemleri ise web sitesi, e-Devlet, dilekçe, posta veya telefon yoluyla kolayca gerçekleştirilebilir.
KDK, 250 Bin Başvuruyu Sonuçlandırdı

İçindekiler
Kamu Başdenetçisi Mehmet Akarca, Kamu Denetçiliği Kurumu'nun (KDK) faaliyetlerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. 2012 yılında kurulan ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı'na bağlı olan KDK, vatandaşların idareyle yaşadıkları sorunları çözmek için anayasal ve yasal bir hak arama mekanizmasıdır. KDK, kamu hizmetlerinin etkin bir şikayet mekanizması olarak çalışır ve idarenin iş ve eylemlerini adalet, hukuk ve hakkaniyete uygunluk açısından inceler. Kurum, vatandaşlara ücretsiz olarak hukuki destek sunar ve hiçbir aşamada ücret talep etmez. Başvuruların 6 ay içinde sonuçlandırıldığını belirten Akarca, idarenin her türlü bilgi ve belgesini talep etme yetkisine sahip olduklarını vurguladı. Vatandaşlar, mahkemeye başvurmadan önce KDK'ya başvurarak sorunlarını çözme yolunu deneyebilirler. Başvuru işlemleri ise web sitesi, e-Devlet, dilekçe, posta veya telefon yoluyla kolayca gerçekleştirilebilir.